вторник, 25 септември 2012 г.

Крем Брюле

крем Брюле

За първи път опитах Брюле, купено от някаква сладкарничка. Кремчето беше в пластмасова кутийка, полято с малинова заливка.
Стори ми се доста приятно на вкус и реших, че си заслужава да направя някой ден и аз. Оказа се, че това, което ми е попаднало, не е класическо Брюле, което се пече като крем Карамел, а някакъв променен вариант без печене.
Честно казано, Брюлето на фурна не ми хареса повече, така че тук ще дам рецептата без печене, която предпочитам.

Продукти:

  • 6 жълтъка
  • 600 мл течна неподсладена сметана
  • 125 мл прясно мляко
  • 175 гр захар
  • 6 гр. желатин (1/2 пакетче)
  • ванилия
Жълтъците и захарта се разбиват с тел на ръка, при тях се добавя и ванилията. Сметаната и прясното мляко се загряват почти до кипване. Желатинът се приготвя според указанията на опаковката. Горещата сметаново-млечна смес се изсипва на тънка струйка при жълтъците и всичко се слага на водна баня върху тенджера с вряща вода, като се внимава дъното на съда с крема да не докосва водата. Бърка се непрекъснато, докато кремът започне леко да се сгъстява. Оттегля се от огъня и се добавя желатинът. Разбърква се добре и се пресипва в купички. Прибира се в хладилник да стегне добре.


На този крем с желатин много ще му приляга заливка от някакви червени плодове, но се оказа, че спазвайки пропорциите, съвсем забравих, че сметаната ми е подсладена и, както се досещате, десертът стана прекалено сладък и още захар не е добра идея. По-добре адски горчиво кафе.

2 коментара:

Таня каза...

Как върху тенджера с вряща вода, без да докосва съдът водата?

Сико каза...

Готви се на пара, не се поставя по-малкия съд във водата. Аз така го разбирам...