вторник, 14 май 2013 г.

Пролетни рулца



Време за ядене стана, а мен страшно ме мързи, даже не ми се слиза до магазина, така че дано в шкафа с дълготрайни продукти да е останало нещичко, което може бързо да се превърне във вечеря. Е, останало е - чаша ориз и 3 листа нори. От хладилника не се обажда никаква риба и още по-добре и без това никак не обичам риба. Нямаше да е лошо да има едно авокадо, но няма, така че на тъжната краставица, която е забелязала първите признаци на стареене и се притеснява да не се сбръчка съвсем, ще й излезе късметът.
Тази манджа от снимката не я наричам суши, първо защото оризът е български тип "бисерен" и второ, защото не съм виждала суши с извара, но на мен ми е останала малко, така че няма как, аз храна не хвърлям.

Продукти за двама гладни:

  • 2 и 1/2 кори нори
  • 1 и 1/2 чаша ориз (бисерен или ризон)
  • 2 чаши H2O
  • краставица
  • малко извара
  • още по-малко соев сос
  • пресен джинджифил
  • една точка уасаби
  • 2 с.л. захар
  • 3 с.л. оцет
  • малко зехтин или друга мазнина
Оризът се измива и се сварява във водата, първо на среден към силен, а после на слаб огън. Не се разбърква и не се добавя вода, за да не ядете после сармички вместо рулца.
Изварата се разбърква със соевия сос, уасабито, зехтина и настъргания джинджифил. Да стане нещо като пастет. 
Оризът се овкусява с оцета, в който е разтворена захарта, не е нужно да се ползва цялото количество, само се наръсва.
Взима се едно листо, застила се с ориз, в предния край се намазва от подправената извара и се слага парче краставица, толкова дълго, колкото е листото. Навива се с помощта на бамбукова подложка и се нарязва с много остър нож на кръгчета. Не обяснявам подбробно, защото сега ще ви дам линк към блога на Люси Андреева , където има подробни обяснения как се прави истинско суши. Ако имате продукти направете си суши, а ако не - рулца. Моите мисля да си ги топя в соев сос. 

1 коментар:

Gergana Lazarova каза...

Много си е добре. Изглежда чудесно.
Поздрави!